lauantai 7. tammikuuta 2017

SUSTA KASVAA VIELÄ VAHVA JA PELOTON

Heissulveissul!

Nyt lähiaikoina olen innostunut snäppäämisestä ja sen myötä olen tajunnut, että miten näin vanhetessa meikäläisen minä-kuva on muuttunut. Teen nykyään sellaista työtä, ettei minun tarvitse ns. laittautua. Istun työtovereiden kanssa toimistossa ja työskentelen puhelimitse joten se on aivan sama istunko siellä vaikka yöpuvussa jos siltä tuntuu. Se on mahdollistanut siis sen, että olen oppinut elämään ilman meikkiä tai tukan fiksausta. Välillä voi mennä viikkokin ilman meikin meikkiä meikäläisen naamassa. Olen nyt siis snäppäillytkin ilman meikkiä. Se on ainut ja ensimmäinen sosiaalinen media minne olen noin paljon laitellut materiaalia ilman meikkejä ja kuvanmuokkauksia. Olen sen asian kanssa sinut. Tykkään kyllä sitten panostaa ihan kunnolla meikkiin yms jos olen jonnekkin menossa, mutta arkeni on rentoutunut sen suhteen. :)

 

Mennäänpä vuosia taaksepäin.. 15v Jenna ei suostunut menemään edes lähikauppaan ilman meikkiä. Asiaan on varmasti vaikuttanut se, että olen aina ollut se porukan pullukka ja siitä sain kuulla pienestä pitäen myös koulussa. Lapset osaavat olla ilkeitä jo esikoulusta lähtien. Näin "aikuisena" kun sitä aikaa ajattelee, niin onhan se nyt ihan hirveetä mitä lapset toisilleen sanoo ja tekee. Nykymaailmassa varmasti se on mennyt vielä asteen pidemmälle tämän somen myötä. On helppo huudella netissä sitä sun tätä, ilman sen suurempia seuraksia. Paitsi, että ne seuraukset voi olla oikeasti vakavat. Se huutelija ei vaan sitä tajua.

Minäkin lapsena asiaa päässäni pyörittelin ja asiasta kärsin. Yleensä heitin homman vain vitsiksi ja vielä kaiken kukkuraksi kaveerasin näiden haukkujien kanssa. Koskaan en asiasta kellekkään aikuiselle kertonut, enkä kyllä kavereillenikaan maininnut että millä tavalla asian koen. Monet unettomat yöt olisi varmaan jäänyt valvomatta jos asiasta olisin kertonut. Kuitenkin asialla on myös näin jälkeenpäin ajatellen ollut toinenkin puoli. Se mitä olen kuullut ja kokenut on tehnyt minusta juuri sen tyypin joka olen nykyään. Minua ei ihan helposti saa loukkaantumaan, eikä minua niin kauheasti edes kiinnosta mitä muut ajattelee. Mitä väliä sillä on jos joku ei tykkää mun hiustenväristä, tatuoinneista, kengistä tai vaikka aurinkolaseista? Se riittää, että mä ite tykkään niistä ja ne tekee minusta juuri sen Jennan joka olen.

 

Kyllä meitä kaikkia ketuttaisi jos meidän pitäisi pukeutua jokaisen samalla tavalla ja olla ja elää jonkun rungon mukaan. Meillä täällä on asiat niin hyvin, että saadaan ihan itse valita omassa elämässämme mitä me puetaan päälle, minkä värinen tukka meillä on ja kenen kanssa me halutaaan olla ja elää. Ketään ei pakoteta koulupukuihin tai järjestettyyn avioliittoon.

Se että minäkin olen pullukampi kuin huippumallit on toisaalta oma valintani ja veikkaan että olisin ihmisenäkin aivan erilainen jos olisin aina ollut ns. fitissä. Minulla ei ole terhakkaa tarakkaa, ei isoja tissejä eikä mega kalliita merkkivaatteita. Minulla on kuitenkin koti, mies, ruokaa, perhe ja ystäviä jotka tykkäävät minusta juuri sellaisena kuin olen. Olen sitten pullukka tai en.



Jotenkin surullista miten media ja muut rajaa ihmisiä. Tehdään uutisia isoilla otsikoilla jos jollain on ollut vatsamakkarat uimarannalla tai jos joku julkkis iskee meikittömän selfien someen. Miksi nämä ovat uutisten arvoisia? En ymmärrä. Nyt onneksi on alettu myös rikkomaan sitä somen kiiltokuvaa. Osa julkkiksista hienosti jo yrittää vaikuttaa asioihin, heillä kuitenkin on omanlaisensa vaikutusvaltansa tässä maailmassa. Onneksi heistä osa osaa käyttääkin sitä oikealla tavalla :) Rikotaan tabuja ja rajoja. Se on mielestäni mahtavaa!




Uskon, että oikeasti iälläkin on vaikutusta näissä asioissa. Meikäläisellä on kohta 23-vuotta takana matkaa tällä planeetalla ja elämä varmasti muuttaa ajatusmaailmaa koko ajan. Niin sen kuuluukin. Ja kaikki ulkonäköhommat ja kaikki muutkin asiat "Kuuluu ikkään" niinkuin meidän mummo sanoisi :) Ollaan siis mitä ollaan. Jos haluaa panostaa ulkonäköön ja se on just sun juttu niin sit sä teet niin. Sekään ei tee kenestäkään huonompaa ihmistä. Jokainen elää just niinkun haluaa ja tekee just sitä mitä haluaa tehdä. On onni, että meillä on valinnan vapaus omaa elämäämme ajatellen :)



Ohhoh,menipä homma taas diipiksi, mutta etteköhän te ymmärrä pointin. On tässä vanhenemisessa hyviäkin puolia :)  Elastinen on tehnyt huikean biisin (jonka kaikki varmaan ovat kuulleet) joka sopii asiaan kuuntele se TÄSTÄ !

Olkaa omia urpoja itsejänne!

Jennasus

20 kommenttia:

  1. Ei vitsit mitkä aurinkolasit! Aivan ihanat, taisin rakastua! <3 Oot tosi hyvä kirjoittamaan! Jatka samaan malliin. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ne on myös mun lempparit koko meikäläisen kokoelmasta ;)

      Poista
  2. Mielenkiintonen postaus ja hyviä ajatuksia! Tässä postauksessa oli mun mielestä jotenki tosi paljon asiaa, mut se ei silti ollu mitllään tavalla sekava, eli hyvin kirjotat! :)

    VastaaPoista
  3. Hyviä ja mielenkiintosia juttuja kyllä!

    VastaaPoista
  4. Osuit nyt kyllä asian ytimeen! Tässä postauksessa oli sellaista asiaa mikä kaikkien tulisi ymmärtää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti moni sen ainakin jossain vaiheessa elämäänsä hiffaisi ;)

      Poista
  5. Tosi kiva tää postaus, mä muistan kans ku lukion ekalla kerran nukuin pommiin koeviikolla eikä ollu aikaa meikata kouluun nii olin ihan älyttömän epävarma ittestäni koko päivän kun taas nykyään tykkään meikata ennemmiki sillon ku on jotain menoja ja kun on hyvin aikaa sille laittautumiselle!

    http://thatsentirelyoriginal.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan :) siihen laittautumiseenkin tulee panostettua erilailla kun sitä tekee harvemmin :)

      Poista
  6. Ihana postaus! Itsekkin pikku hiljaa alkanut olemaan ok meikittömän minni kanssa. Jopa kauppaan uskaltautuu nykyään ilman sitä:D!
    https://harrietgripenberg.com

    VastaaPoista
  7. Ah että, ihan kuin itsestäni olisin lukenut :) Tosi ihana ja mielenkiintoinen postaus, kiva lukea välillä syvällisempiäkin mietteitä peruspostausten joukossa! Mä olen myös itse huomannut sen, että mitä enemmän ikää tulee, sitä vähemmän meikkiä käyttää :D Ja vuosien varrella minäkuva on kyllä muotoutunut ihan uudelleen ja tosiaan itsellekään ei ole mikään ongelma lähteä töihin ilman meikkiä, enemmänkin se tuntuu vain ihanalta ja freesiltä. Yläasteaika oli itsellä hirveää pakkelointia aknen takia ja tosissaan välillä tuntui ettei kotona ilennyt edes viedä roskia jos ei ollut täysi maski naamalla :D Nykyään kun arkimeikki on ihan minimaalinen (ripsiväri + kulmakynä), isompiin tilaisuuksiin laittautuminen tuntuu ihan luksukselta ja meikkaamisesta nauttii ihan eri tavalla :) Sä olet ihan äärettömän kaunis, niin ehostuksella kuin ilman, ja kelpaat juuri sellaisena kuin olet, pienet kurvit vaan kaunistaa ;) ♥ Ihania kuvia postauksessa!

    http://bottleoflove.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  8. hieno banneri sulla! + muuten kiva mut kuvat vois olla isompia :)

    VastaaPoista
  9. Todella mielenkiintoinen postaus ja olen monesta asiasta hyvinkin samaa mieltä! Ps. ihana banneri ♥

    http://emmikristiinan.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Olen hullun kiitollinen jokaisesta kommentista! Olette mahtavia <3