tiistai 3. tammikuuta 2017

2017, OLE MAHTAVA

Mä en mitään uuden vuoden lupauksia alkanut tekemään. Tiedän, ettei niistä tulisi kuitenkaan mitään. Ajattelin kuitenkin ensimmäistä kertaa elämässäni tehdä vuodelle TO DO- listan. Listaan 20 asiaa, joista ainakin puolet on toteuduttava tänä vuonna. Voin sitten jouluna tsekata mitkä kaikki ovat toteutuneet :)

1. STRESSAA VÄHEMMÄN

Olen aloittanut tämän työstämisen jo. Miksi stressata asioista joille ei voi itse mitään? Sehän on järjetöntä! Mielummin nauttii siitä mikä on hyvin ja asiat menee miten menee. Positive mind, positive vibes, positive life :)

 


2. OLE ITSESI HERRA

 Aina voisi parantaa itseään siinä, että tekeekö asioita varmasti niin että on itse onnellinen? Mielestäni Jannika B osaa sanoa paremmin mitä meinaan:

"muistinko olla itseni herra
muistinko tehdä niinkuin tahdoin
muistinko kiittää, arvoa antaa
muistinko ottaa omaa aikaa
jos tämä olis iltani viimeinen
osasinko olla onnellinen
muistinko olla itseni herra tänäänkin"

3. LÖYDÄ LIIKUNNAN ILO UUDESTAAN

Minä olen vähän sellainen liikuntajojoilija. Välillä saan hulluja puuskia ja olen joka päivä menossa lenkille ja salille. Sitten välillä istun viikkotolkulla kotona sohvan pohjalla, ilman että edes ajattelen liikuntaa. Tahdon löytää sellaisen kultaisen keskitien. Kuitenkin tykkään urheilla :)


 

  



4. PANOSTA PARISUHTEESEEN

Arjen keskellä välillä unohtuu, miten tärkeää parisuhteen ylläpitäminen on. Meillä onkin ollut periaatteena se, että kerran kuukaudessa on vähintään 1 sellainen treffi-ilta kun lähdetään kotoa ulos ja tehdään yhdessä jotain kivaa. Se tuo heti arkeen lisäpotkua. Jatkukoon tämä siis tänä vuonnakin. Se toinen siinä vieressä on kuitenkin se kaikkein tärkein. Ei mikään itsestään selvyys :)




5. KIERRÄ SUOMEA

Tästä olen haaveillut jo monta vuotta. Olisi huippua päästä käymään uusissa kaupungeissa ja reissata pitkin poikin rakasta Suomen maata. Jotenkin se on aina jäänyt vaan haaveeksi.. Miksi? Tuostahan asemalta busseja ja junia lähtee pitkin päivää eri suuntiin. Pitäisi hypätä vain kyytiin.

6. PIDÄ KOTIBILEET

Ennen meillä oli enemmän kotibileitä, kuin baaribilehilereissuja. Nykyään ne ovat jääneet vähemmälle... Tykkään olla emäntä ja pitää juhlia joten tälle vuodelle haluan ainakin muutamat illanistujaiset järkätä omaan kotiin tarjoiluineen kaikkineen :) Hyvässä seurassa tietenkin!

 



7. ETSI ENEMMÄN AIKAA LÄHEISILLE IHMISILLE

Jotenkin kaiken arjen ja "kiireen" keskellä sukulaiset jää helposti pienelle huomiolle. Varsinkin mummoja ja ukkeja pitäisi nähdä huomattavasti useammin kuin nykyään. Se tuo heillekkin varmasti paljon iloa heidän eläkeläiselämäänsä. Tälle asialle tänä vuonna haluan tehdä jotain. Mummot ja ukit ja tädit ja serkut ja enot TÄÄLTÄ TULLAAN! Kohta olen kaikkien kahvipöydässä riesana hölöttämässä 😃

8. OPI TEKEMÄÄN ASIAT AJOISSA

Minun laiskuudesta on hyvä esimerkki se että tuossa kerkesi olla sellainen 5-vuoden tauko hammaslääkäri käynneissä.. Sitten iskikin kauheat hammaskivut ja oli pakko mennä kipujen kanssa päivystykseen. Miksi ihmeessä sinne hammaslääkäriin ei voi mennä ajoissa, niin pääsee ilman kipuja? Uskomatonta miten urpo ihminen voi olla... Joten nyt saa loppua laiskuus ja asioiden siirtäminen. Asiat hoidetaan ajallaan niinkuin oikeat aikuiset !




9. MYY / LAHJOITA / HEITÄ POIS KAIKKI TURHA

Minulla on kotona kröhöm.. noh.. kauhea määrä turhaa tavaraa. Laatikot pursuaa tavarasta, mitä en ole käyttänyt varmaan vuosiin. Olen siis vähän hamstraaja.. Tänä vuonna käyn kaikki laatikot ja kaapit läpi ja hommaudun eroon kaikesta mitä en oikeasti tarvitse. Piste.

10. OLE ROHKEA

Moni varmasti tietää itsestään jotain asioita ja tilanteita missä voisi olla rohkeampi. Itse haluaisin päästä eroon mokaamisen pelosta. Miksi pitäisi esimerkiksi pelätä puhua englantia? Jos mokaa niin ihan sama. Sit kokeillaan sählätä uudestaan. Pelko pois ja homma toimimaan :)

11. LEIKI TURISTIA KUOPIOSSA

Haluan viettää yhden/kaksi päivää Kuopiossa, niin kuin en olisi täällä koskaan käynyt. Haluan yöpyä hotellissa, käydä Puijon tornissa, ihailla vanhoja rakennuksia, käydä torilla syömässä Hanna Partasen lihapiirakan yms. Niin sitä ehkä näkisi omankin kaupungin ihan uusin silmin!



12. KÄY MUSEOSSA

Mä haluan museoon. Miksi? En tiedä. Haluan vain nyt "aikuisena" käydä tsekkaamassa oppisiko sitä jotain uutta kun kiertäisi vaikka kaikki Kuopion museot. Kulttuuria kulttuuria!


13. KÄY TEATTERISSA

Kulttuuria, kulttuuria tämäkin. Lapsena tykkäsin kun käytiin koulujen kanssa katsomassa teatteriesityksiä. Haluan kokea saman jännityksen ja näytelmään uppoutumisen uudelleen :) Teatteriin on siis päästävä!

14. ISOT FESTARIT

Olen tosiaan jo "kokenut" festarikäviä. 10-vuoden aikana on kyllä kaikki Kuopiorockit käyty ja kerran olen Ilosaareen ja Jurassic Rockiinkin eksynyt. Haluaisin kuitenkin kerran pakottaa itseni isoille festareille. Olen vähän sellainen maalaisjuntero joka ei pidä suurista ihmismassoista, mutta olisihan se nyt herranjumala kokemus sekin!




15. MUUTU SIISTIMMÄKSI

Ne jotka meikäläisen tuntee niin tietää, että olen melko sotkuinen ihminen. Koti kuvastaa yleensä minun sielunmaailmaani eli on ydinräjähdys. Haluan oppia pitämään kodin siistinä. Tiedän, että tuo täällä asuva miekkonenkin pitäisi siistimmästä kodista.





16. JÄRKKÄÄ PICNIC

Haluan kesällä kerätä kaaaaikki kaverit ja vaikka niidenkin kaverit yhteen ja ottaa mukaan ruokaa, juomaa, musiikkia ja etsiä kivan paikan mihin istattaa lämmintä kesäiltaa viettämään. Se olisi mahtia!


17. ETSI TYÖPAIKKA JOSTA PIDÄT

Tänä vuonna voi olla muutoksia työrintamalla, joten olisi ihana löytää työ josta tykkää. Haluaisin paikan jonne meno ei ahistaisi tai ketuttaisi ja tietäisin että päivästä tulee kiva. Sellaisessa paikassa olin kerran töissä, joten olen varma että eiköhän samantyylinen paikka vielä tule löytymään :)


18. VÄHENNÄ KÄNNYKÄN NÄPRÄYSTÄ

Tuo saatanan mötikkä joka nytkin minua tuijottaa kutsuvasti tuossa vieressä.. Se on ihme vehje se. Miten se voikaan koukuttaa ihmistä niin paljon? Nykyään harvoin siellä edes on mitään oikeeta asiaa minkä takia pitäisi koko ajan luuri kourassa istua. Silti sen vaan on koko ajan kuljettava mukana paikasta toiseen. Uskomatonta.

19. OPI PUHUMAAN

Minä olen vähän sellainen omien murheiden piilottelija. Jos minulla on paha olla, hyvä olla, iloja tai suruja niin harvoi minä ajatuksiani muille jaan. Ainakaan niitä kaikkein syvällisempiä. Pitää oppia pyytämään apua ja kertomaan miltä tuntuu. Se on opittu vuonna 2016.


20. OLE ONNELLINEN

Tärkeintä on kuitenkin että vuonna 2017 voin todeta olevani onnellinen. Että rakkaat ihmiset pysyvät lähellä ja että minulla on koti missä on hyvä olla. Se on kaikkein tärkein asia mitä toivoa voi.





Nyt on siis tavotteita vuodelle isketty. Jospa ne toteutuisivat ;)
Mitä toiveita teidän listaan kuuluu? :)

Turistaan taas!

Jennasus

12 kommenttia:

  1. Tosi tärkeitä ja ihania juttuja sun listallas! Mun listalta löytyy kyllä montakin samaa juttua esim tuo ole rohkea ja etsi aikaa läheisillesi (tässä pitäis kyllä petrata niin paljon!

    Ihanaa uutta vuotta! <3

    VastaaPoista
  2. Kiva uus banneri sulla! Ihana postaus tää & ihanaa uutta vuotta sulle!!
    Täytyy muuten sanoa, että sun blogi kuuluu mun lemppareihin! Kirjotat niin aidosti, etkä esitä mitään- tai siltä ainakin tuntuu :)

    millatt.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! <3 Ihan huippua että tykkäät mun kirjoitteluista :) Kirjoitan kaikki tekstit suoraan ilman sen suurempia sensurointeja tai hienosäätöjä. Turha alkaa esittämään mitään mitä ei ole ! Huippua uutta vuotta sinullekkin :)

      Poista
  3. Sulla on tässä listassa tosi hyviä juttuja. Itseäni koskee myös tuo siistimmäksi muuttuminen:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se siistimmäksi muuttuminen on yksi vaikeimmista :D

      Poista
  4. Tosi mielenkiintoinen postaus ja hyviä juttuja oot koonnut tähän :)! Haha repesin tolle "Koti kuvastaa yleensä minun sielunmaailmaani eli on ydinräjähdys" -kohdalle :DD Voin niin samaistua siihen koska itekkään en oo mikään kovin siisti ihminen :D

    ♥: Sofia, fashionsituation.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkästi postauksesta :) Joo se vähän vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä, että tän kämpän sais pysymään oikeasti siistinä.. :D

      Poista
  5. Tosi järkeviä ja hyviä ideoita/juttuja oot kerännyt tähän postaukseen! Taidan ottaa itsekkin muutamasta neuvostavaariin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikun vaan kuule ;) toivottavasti saat ne totetutumaan!

      Poista
  6. Tosi hyviä ja realistisiakin juttuja oot saanut tähän! Tsemppiä niiden toteutukseen! :>

    http://adaemmimaaria.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Olen hullun kiitollinen jokaisesta kommentista! Olette mahtavia <3